Az első szülinap
2015. december 08. írta: Szabadnapos Szakács

Az első szülinap

És elértem ide is veletek: egy éve írom a blogot. 21 ezer követő, 310 ezer látogató, és 500 000 megtekintés. 
2015-12-08_2.png

Én

Persze a számadat nem minden, de közrejátszott abban, hogy az, amit csak hobbiból indítottam el, ugyanúgy a munkám lett, mint az, hogy minden nap bemenjek a konyhára főzni. 
A kezdetekben unaloműzőként indítottam el a blogot, és mert nem csak főzni, de írni is szerettem, szeretek. Úgy gondoltam, hogy miért ne osszam meg a tapasztalataimat másokkal is, ha csak 10 emberből egynek is hasznára válnak a tanácsaim, már megéri legépelni. Aztán besűrűsödött az életem, Bécset London váltotta fel, elkezdtem Gordon Ramsaynél dolgozni napi 16 órákat, és így a blogra is jóval kevesebb időm maradt. Az igazi motivációt a steakes cikkem adta, amit pár nap alatt több tízezren olvastatok el, így rájöttem, hogy van még mindig igény arra, amit elkezdtem, úgyhogy összekaptam magam, és beosztottam a blogolást magamnak, mint mellékállás. Talán már észrevettétek, hogy sokszor akár egy hétig nem is írok semmit, aztán 2-3 cikk is kijön majdnem egyben. A munka mellett csak szabadnapjaimon tudok korrektül írni, persze sokszor munka után még egy vázlatot, vagy egy fél cikket leírok, de ezeket sose publikálom, mert az éjszakai cikkek eléggé nyersek még. Tehát a steakes cikkemet követően állandóra vettem a blogot, és elkezdtem tartani a havi 7-8 cikkes célt, és hirtelen ti is egyre jobban elkezdtétek követni az oldalam. Ekkortájt történt, hogy a Vidék Ízétől, és az RTL-től is megkerestek, felfigyelve a tevékenységemre, a Vidék Íze egy interjúval - amit olvashattatok is -, az RTL pedig a Konyhafőnök műsorral keresett meg. (Amibe végül nem jutottam be.) A nyár elején annyira megnőtt az érdeklődés, hogy nem bírtam kiszolgálni az igényeket, és többen is jelezték emailekben, hogy szívesen olvasnának süteményekről is, így a blog féléves évfordulója alkalmából felkértem egyik rendszeres olvasómat, akivel akkoriban már több email-en is túl voltunk, hogy nem lenne-e kedve kisegíteni, és egy Sütemény rovatot indítani nálam, mivel ő sokkal jobban ért hozzá mint én. Így történt hát, hogy Szandi azóta is állandó szerzője az oldal Sütemény rovatának, és szebbnél szebb, és finomabbnál finomabb süteményekkel halmoz el titeket. 



11990525_10200959041014974_3620607695314169332_n.jpgSzandi munkaközben (www.sutikbirodalma.hu)



Ti

Minden éremnek két oldala van, és ahogyan a blog nélkülem se létezne, úgy nélkületek sem. Rengeteg motivációt adtak a levelek amiket Tőletek kaptam: gyakran egy nehéz 90 órás munkahét után nem jött az ihlet miről is írjak: ilyenkor jöttetek Ti a képbe. Sokszor megkerestetek e-mailben, hogy szívesen olvasnátok a sóról, vagy a munkahelyi higiéniáról, esetleg a grillezésről. Emellett nagyon sok gratulációt is kaptam Tőletek, ami szintén csak visszaigazolás volt: akármennyire is nehéz néha, és akármennyire is úgy érzem, hogy vannak jobb blogok ennél, ne hagyjam abba, és igenis a munkámmá vált a hobbim, és hobbivá a munka. Nagyon sokatokkal személyesen is megismerkedtem, állandóan levelezünk, nem csak gasztronómiáról, hanem a mindennapokról, így remek embereket ismerhettem meg, többeteket még személyesen is. Kifejezetten jól esett, mikor szakácstanulók írtak, hogy motiválja őket a tanulásban az oldalam, hisz ez is lenne az egyik célom, hogy megmutassam, mennyire szép ez a szakma. A folyamatos témaadáson túl, még megadtátok az oldal karakterét is. Kezdetekben az összevisszaság uralkodott az oldalon, és erről is, arról is írtam. Aztán a nem várt érdeklődés hatására előtérbe került - főleg az utóbbi időkben - a konyhai betekintők köre, és az oldalnak lett egy stílusa, egy védjegye. Amíg nem írtam állandóan, csak álbölcsességnek, és maszlagnak tartottam azt, hogy a közönség formálja az előadót. Ez nem popularizmust jelent: egyszerűen csak annyit jelent számomra, hogy megmutattátok, hogy mi az amit az írásaimból legjobban szerettek. Persze egyik konyhai sztori se versenyezhet Szandi karamellás süteményével! 

Mi

Egy év. Egy éve ilyenkor remélni se mertem volna még a felét se annak, amit elértem, de ennek ellenére úgy gondolom, hogy ez egy nagyon jó kezdet, mintsem egy szép eredmény, hisz az eredmény mindig valaminek a lezárását jelenti, ezért én inkább maradok a kezdetnél. Az egy éves szülinap alkalmából egy meglepetéssel készülök nektek, amin már egy hónapja dolgozunk egy remek kis csapattal: nemsokára saját weboldal készül, ahol nyomon követhettek, és természetesen a tartalom részén is folyamatosan dolgozok, hogy profibb legyen. Akik a kezdetektől olvasnak, még emlékeznek rá, hogy telefonos fényképekkel volt tele az oldal, és bár már egy Canon géppel készülnek a képek, - ikertestvérem szerint - még mindig van min javítani a képeket illetően. A saját weboldalon felül még egy meglepetés készül, amit talán már egyesek ki is találhattak a nem rég kitöltött kérdőívből: bátyámmal és ikertestvéremmel egy, a mindennapokban remélhetőleg elég hasznos mobilalkalmazáson dolgozunk, de ennek a publikálása még odébb van!  Ha egy cél teljesül, kettő másikat jelölök ki, így hát nem lesz unalmas a következő év sem. És még valami! Sokan írtátok, hogy szívesen ennétek a főztömből egyszer. Úgy néz ki hamarosan erre is lesz lehetőségetek, ugyanis az új év beköszöntével Magyarországon fogok tovább dolgozni, és emellett még egy céggel fel is merült az, hogy esti főzőkurzusokat indítsunk.
Egy szóval: Köszönöm, hogy már egy éve írhatok nektek! 

Ha nem akarsz lemaradni az új cikkekről, kövess Facebook-on is és iratkozz fel frissen indult Youtube csatornámra! Ha a képekre vagy kíváncsi: már Instagram-on is elérhető vagyok!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyszakacsnaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr958147718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása